Resultats 2013 - 4a Carrera a Mollerussa
(Club Automodelisme Mollerussa)

 
4a Prova Campionat Interclubs RCLleidaTT a Mollerussa celebrada el 19-05-2013.

 

Les previsions no eren les millors desprès d'una setmana de ruixats diaris, les temperatures havien tornat a caure entre 5 i 10 graus en comparació a la setmana anterior, l'estat del traçat del circuit estava a cavall entre l'humit i el mullat i els ánims estaven a flor de pell per una possible segona prova cancel·lada consecutiva del campionat interclubs RCLleidaTT.

La cancel·lació hauria sigut la millor solució presa pel club el divendres a l'hora del tancament de les inscripcions per a no passar 24 hores més d'incertesa per als pilots a l'hora de preparar els cotxes, materials i horaris per a la prova i haver-la de suspendre en l'últim moment com anteriorment va ocórrer en la 3a prova a Lleida on el dissabte a última hora de la nit es decidí suspendre la carrera per inundació parcial del circuit. Però el club decidí tenir tancat el circuit el dissabte i, encertadament, esser perseverant i mantenir la prova oberta per a disputar-la tot i les dubtoses previsions.


(Càmara situada aprop del circuit del Club Automodelisme Mollerussa).

 

Dia 19 de maig de 2013, a les 7 hores el dia comença amb bon peu, cel "despejat", clar, i amb algún nuvol residual que s'anirá mantenint durant tot el matí amb alguns moments d'hombra. La fresca ens acompanya a primera hora i fins quasi al migdia.

El traçat es troba humit i un pel enfangat en alguns punts a les primeres voltes del matí.
En les primeres qualificatories es fa notar l'estat molt humit, pero sense estar mullat, del circuit on s'aconsegueix una millor adherencia en les corbes.

 

Desprès de recuperar forces amb l'esmorzar, en les segones qualificatòries el traçat s'aixuga fins al punt de mantenir-se humit però sense fang i en perfectes condiciones per a la resta del dia.

Donada l'afluència en la categoria d'1/8 TT es procedeix a qualificar per la via directa a la final els 4 pilots amb els millors temps en les qualificacions i disputar una semifinal de 20 minuts per a qualificar els 8 pilots restants que disputaran la final.
En aquesta semifinal els pilots van esverats per a poder qualificar-se per a la final i ja a les primeres corbes comencen les primeres bolcades i primer tocs entre cotxes. La semifinal es molt disputada cosa que fa que excepte el primer qualificat Xavier Gibert amb 30 voltes, del 2n al 4t qualificat acabin en les mateixes 29 voltes i a pocs segons entre ells. Per desgracia no es poden qualificar per a la final els pilots Albert Casanovas, Aleix Montero, Paco Rodriguez i Javier Mallenco, aquest últim per averia tot i que pot acabar la carrera.

 

 

(FOTO Final 1/6 TT)

 

Comença la final d'1/6 TT de 30 minuts amb 6 pilots disposats a anar a per totes. Encara amb el traçat humit i amb una gran adherència, els pilots poden perfectament fer el gran salt doble que en altres carreres no havien pogut fer-lo, això implica una millora del temps important per a aquells pilots que no fallen en saltar-lo. La regularitat en els temps fa que dos pilots vagin agafant distancia en vers la resta, Rafel Cano que es el qui en la primera meitat de la carrera porta la veu cantant seguit de Jordi Aleu que es qui acabarà avançant-lo i proclamant-se guanyador de la prova. La tercera posició se la disputen Jordi Caselles, qui acabaran pujant al podi, i Ricardo Gallego, qui acabarà a 6 segons del podi.

 

 

(FOTO Final 1/8 TT)

 

Comença la final d'1/8 TT (glow i electric) de 30 minuts. A les primeres voltes, tot i una certa calma, apareixen alguns tocs que fan variar posiciones al rodar tan junts tots el pilots. A excepció de l'inici, tota la carrera es liderada per Dani Gabarró qui acabarà guanyant-la havent començat en 6a posició, a la meitat de la graella. La segona posició es per Xavier Castells que la tindrà en possessió des del segon terç de la carrera tot i havent sortit el primer i desaprofitant la "pole position" en bolcar a les primeres voltes i haver de remuntar des de l'última posició (veure vídeo, enllaç al final de la pàgina). Els dos primers són elèctrics i són els únics en rodar en 46 voltes. La tercera posició es per a un glow, Sergi Vivo, qui també es veu endarrerit a les últimes posiciones com a conseqüència d'una sèrie de tocs consecutius per part d'altres cotxes en les primeres voltes i que arribarà a remuntar fins a la tercera posició i que no la deixarà a partir de la meitat de la carrera marcant les 45 voltes, a una del lider.

 

Com ve essent habitual en cada prova, es realitza, per part del Club Automodelisme Mollerussa, l'entrega de cava als afortunats guanyadors de les corresponents categories.

 

Agrair al Club Automodelisme Mollerussa l'organització de la 4a prova del Campionat Interclubs RCLleidaTT i la participació de tots els pilots que l'han disputat.

 

 

 

- Guanyadors en la categoría 1/8 TTg
1 - Sergi Vivo
2 - Sergi Baruta
3 - Eloi Hervera

 

 

 

- Guanyadors en la categoría 1/8 TTe
1 - Dani Gabarró
2 - Xavier Castells
3 - Xavier Gibert

 

 

 

- Guanyadors en la categoría 1/6 TT
1 - Jordi Aleu
2 - Rafel Cano
3 - Jordi Caselles

 

 

 

 

- RESULTATS de la carrera
Semifinal 1/8 TTg i TTe -AQUÍ-
Final 1/8 TTg i TTe -AQUÍ-

Final 1/6 TT -AQUÍ-

 

 

- FOTOS de la carrera al facebook:
Mollerussa -AQUÍ- (http://www.prohobbysradiocontrol.com)

 

- VIDEOS de la carrera:
Final 1/8 TTg i TTe -AQUÍ-

Video 1/6 TT -AQUÍ-

 

 

 

PD: Pròxima prova el dia 30 de juny de 2013 a Lleida (Club Automodelisme LLeida).

www.RCLleidaTT.cat

 
 
 
 
>